Bal en Chine

Creation 2013

Show for 5 performers



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© Gérard Truffandier



Choreography Caterina Sagna
Text Roberto Fratini Serafide
Performers  Alessandro Bernardeschi, Chinatsu Kosakatani or Chiharu Mamiya, Cécile Loyer, Mauro Paccagnella and Kenji Takagi or Davide Sportelli.
Costumes Tobia Ercolino
Music Arnaud Sallé 
Lights Philippe Gladieux
Light manager Philippe Gladieux or Coralie Pacreau
Stage and sound manager David Ferré or Jérémie Morizeau
Costumes realisation Vanna Bellini 
Administration, production and distribution Bureau Cassiopée
Executive production Al Dente
Coproduction Centre Chorégraphique National de Roubaix Nord-Pas-de-Calais – Carolyn Carlson - Red brick project / Pôle Sud, scène conventionnée pour la danse et la musique, Strasbourg / Centre Chorégraphique National de Rillieux-la-Pape / L’Espal, Scène conventionnée, Le Mans / Réseau Escales Danse en Val d’Oise, grâce à la participation du Ministère de la Culture et de la Communication (DRAC Ile-de-France), L’apostrophe, scène nationale de Cergy Pontoise et du Val d’Oise, Théâtre Paul Eluard de Bezons, scène conventionnée, la Direction de l’action culturelle de la Ville d’Eaubonne - l’Orange Bleue*, Espace culturel d’Eaubonne, et le Conseil Général du Val d’Oise / l’Avant-Scène Cognac, Scène conventionnée « inclinée danse » / Charleroi danses - Centre chorégraphique de la Fédération Wallonie-Bruxelles.
With the support of Centre Chorégraphique National de Nancy-Ballet de Lorraine and King’s Fountain.


The company Caterina & Carlotta SAGNA is supported by the DRAC Ile-de-France - Ministère de la Culture et de la Communication.

Caterina Sagna is artist in residence at CCN Roubaix Nord-Pas-de-Calais for 2011, 2012 et 2013. 
Caterina et Carlotta Sagna are artists in residence at Pôle sud, scène conventionnée pour la danse et la musique - Strasbourg.



Project Proposal

Bal en Chine is not set in China. While the performers are not Chinese, one of them might just be, another believes himself to be and yet others do not wish to be taken for such. 
With this blurring of identities, each character perceives the others through a distorted lens. Each must defeat the other and at the same time defend  what he believes to be his own identity. 
Bal en Chine leads the characters down the wrong path, which they will follow to its end, until they reach a place of desolate solitude and lose themselves in the labyrinth of their most intimate fears.
This very solitude may lead some of them to discover their real internal madness: a fragile, ostentatious, outrageous surprise that will reveal the true conflict hidden behind the misunderstandings.”